zondag 18 september 2016

Nutella pudding



Een heel tijdje terug ontdekte ik iets ongelooflijk lekkers ! Chocoladepudding met de smaak van Nutella. Toen ik het de eerste keer maakte viel ik gewoon achterover. Dit was zo'n smaakbom en zo onvoorstelbaar lekker dat ik niet kon geloven dat niet iedereen dit gewoon al kende. Bovendien is het ook zo eenvoudig om te maken. Maar toen ik erover vertelde, bleek niemand er al van gehoord te hebben. Ik was nog niet gestart met mijn blog en ik kon het dus nog niet delen met jullie.

Enkele dagen geleden wou ik mijn dochter verrassen met zelfgemaakte chocoladepudding en om het helemaal leuk en lekker te maken besloot ik om nog eens deze Nutella pudding te maken. Dat was immers al weer een hele poos geleden. Wauw! Ik viel opnieuw achterover. Zo lekker. Niet normaal! Dit moest ik dringend delen. Beeld het je in : pudding, zacht en romig met de zoete chocolade hazelnootjessmaak van Nutella chocopasta....

Heb je trouwens ook het (valse) gerucht gehoord dat ze de vulling van Kinder Bueno zouden gaan verkopen in chocopotten ? Stel je voor, dan zou je Kinder Bueno pudding kunnen maken... Zou dat lekker zijn ?

Dank je wel Jessica van de Amerikaanse blog Stuck on Sweet voor de inspiratie met dit recept van Nutella pudding. Ik pastte de Amerikaanse cupmaten aan en haalde de hoeveelheid Nutella iets naar beneden. Geloof het of niet. Er zit immers nog steeds héél erg véél Nutella in. Dit is geen dieet eten. Maar ja je eet dit dan ook niet elke dag. Al zal je na je eerste hap dat wellicht wel willen doen.


Ingrediënten: (goed voor 6 kleine porties of 4 grote of ...)

  • 250 gram Nutella (ja werkelijk)
  • 500 milliliter melk (Ik gebruik halfvolle melk.)
  • 35 gram maizena
  • snuf zout
  • optioneel voor de afwerking: gezoete slagroom of KlopKlop, nootjes, Kinder Bueno





Werkwijze:

  • Los de maizena op in ongeveer 1/4 van de melk. Roer goed door om eventuele brokjes eruit te halen.


  • Doe de rest van de melk, de Nutella en het snufje zout in een kookpot en verhit het. Roer goed door zodat de Nutella helemaal oplost en je een soort van heerlijk geurende chocolademelk krijgt zonder klonters.



  •  Giet het maizena mengsel erbij en breng rustig aan de kook. Roer de hele tijd goed door met een garde. Je zal merken dat het mengsel begint in te dikken.


  • Is je pudding voldoende ingedikt dan giet je deze voorzichtig (want heet !) in je dessertglazen.
  • Ik leg steeds een velletje keukenpapier over de glazen, vastgemaakt met een elastiekje. Dit voorkomt velvorming en vangt de condens op.
  • Laat de dessertglaasjes eerst wat afkoelen en zet ze dan in de ijskast.
  • Je kan de pudding voor het opdienen bijvoorbeeld versieren met wat opgeklopte en gezoete slagroom of wat KlopKlop, enkele gehakte nootjes en een mini Kinder Bueno.


Conclusie:

Dit is verslavend lekker! Zo eenvoudig om te maken en toch het perfecte dessert. Snel maken zou ik zo zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...